Autor | Sisu | |
---|---|---|
vello |
Postitatud 2006-04-21 00:46:24. | Tsiteeri |
Rein Klaveripoeg Rannap - "Raagus sõnade" autor, Ruja guru, aga ka Bachi konkursi diplomand, esimene nõukogude aja rahvusvahelisel konkursil auhinnatud eesti pianist -, ta on nagu kass, kes kõnnib omapead, intrigeeriv ja teistmoodi. Muusikat täis ning pisut hajevil. Rannap lonksab kohvi, haarab järjekordse suitsu, paneb silmad kinni. Intervjuud andes ma viin ennast nagu transsi ja tunnen, et pean rääkimise ajal silmad sulgema. Ma ei tea, kas see on seesama mis esinedes¼ mingil määral on nende tegevuste vahel võimalik paralleele tõmmata. Tegemist on inspiratsiooniseisundiga; sa viid kogu oma organismi mingisse teise olekusse. Hetkel sõnastamisse. Millest te unistate? Mitte ainult lapsena, vaid isegi veel koolieas unistasin olla universaalne kunstnik. Lapsena, suvel maal - mul oli pööningul oma pesa - lugesin ning kirjutasin kaustikutäisi jutustusi. Elektrit seal polnud, ilmselt sellepärast pidingi hiljem prille kandma. Ka maalikunstnikuks tahtsin saada. Täpselt ei mäleta, kuidas suhtusin teatrisse tookord. Kuid New Yorgis nähtud Peter Brooki "Mahabharatast" sain elu tugevaima elamuse. Siis mõtlesin, et ehk oleksin pidanud hoopis lavastajaks hakkama. Kujutlesin, kuidas Eestisse jäädes oleksin teinud oma teatritrupi ja ¨okeerivaid lavastusi. 1987. aastal läksitegi Läände, kontserdireisile Itaaliasse ja sealt Ameerikasse. Kas te leidsite, mida otsisite? Raske vastata selle äraminemise kohta, küllap ma olen sellega ikka rohkem kaotanud kui võitnud. Aimanuks häguseltki, mis siin ees seisab, oleksin kindlasti jäänud, võidelnud edasi oma muusika kaudu. Nagu - juba tükk aega enne laulvat revolutsiooni - tegin kantaadiga "Ilus maa" ja Ruja rahvuslike lauludega. Ameerikas ma ei saanud ennast realiseerida ja ka tagasi tulles polnud iseendaga just rahujalal. Aga nüüd, võib-olla ka viimaste tuuride edu tõttu, olen rahunenud ja ei tee enam endale nii palju etteheiteid. Ette heita oleks ju väga palju: et ma pole saavutanud tunnustust väljaspool Eestit, pole salvestanud CDsid, või et ma õpingute ajal ei harjutanud küllalt palju või kui harjutasin, siis repertuaari, mis ei olnud pianistlikult see kõige kasulikum suund. Etüüdide asemel mängisin Bachi ja muud vanamuusikat ning tegin igasuguseid eksperimentaalseid kavu. Isegi Moskvas aspirantuuris õppides tegin Eestis kontserdisarju: Glehni lossis oli mul abonement ja iga kontsert oli omamoodi kreisi. Üks kontsert oli Aafrika rahvamuusikast, teisel mängisin Kuhnau kuus piiblisonaati, lugedes ise piiblitekste, kolmas oli minimalismist, millest ma, hea, kui seda sõnagi teadsin. Tegin seal makilintidega loop'e "Tõe ja õiguse" teemal. Praegu mõtlen, et 1978. aastal polnud Reichi analoogilistest eksperimentidest siin veel küll kellelgi õrna aimu. Reichi ja Adamsit sai esimest korda kuulda alles kaheksakümnendate keskel. Sumera käest levis üks lint, mis vapustas - seal sattusid olema nende heliloojate parimad teosed. Kus te nüüd Eestis ennast laete? Siin on vahel ikka kontserte, kus end laadida. Brendelit või Jarrettit muidugi esialgu siia ei too. Kõik ei peagi tulema, on ju võimalik tellida internetist kontserdipilet ja minna. Minul niisugust ettevõtlikkust ei ole. Nagu ütlesin, olen loomult mugav inimene. Mul pole isegi nii palju kättevõtmist, et minna veel korraks Los Angelesi ja seal oma doktoritöö ära kaitsta. Sest seda kraadi mul siin nagunii mitte millekski vaja ei ole. Ma olen ju juba kord selline ketser. Muusikaakadeemia pigem palkaks terve kaitseväebrigaadi valvesse, kui et minusuguse majja laseks - õpilasi rikkuma. Teile kiputakse ette heitma, et muusikategemist kommertsiga ühendate. Eks jah, akadeemilised muusikud heidavad mulle üht-teist ette. Ma müün - avameelselt - ennast nagu toodet. See tähendab, et kui helistab "Kroonika", ma ütlen "jah". Või kui kutsutakse telesaatesse lolli mängima. Pean olema nn avaliku elu tegelane. Sellega kaasneb ka, et kui ma palun SL Õhtulehte, et ärge seda avaldage, siis vastus on: "Meie teeme oma tööd ja lugu ilmub igal juhul." Ma lepin sellega: olen ennast üles töötanud sinna, kus muidu asuvad vaid poplauljad ja üksikud ooperistaarid. Võib öelda, et olen Eestimaa kõige edukam pillimees. Suur ime, et see on mul õnnestunud vaid klaverit mängides. Arvan, et olen nii sillutanud teed ka teistele eesti instrumentalistidele. Räägime Rujast. Mida selle kohta veel öelda saab¼ Ma olen kõik öelnud Ruja plaadikomplekti ja "Varajaste lauludega" kaasnenud raamatukestes. Kas uut Ruja-sarnast bändi pole tahtnud luua? Kõik need aastad, mis ma siin tagasi olen, olen sellest mõelnud. Aga Eesti on ju nii väike. Kus see bänd siis esineks? Pubides või? Aitäh! Sellistel ansamblitel nagu, ütleme, Hõim või Noor-Eesti poleks tänapäevalgi siin midagi teha. See saaks olla vaid hobi. Aga keda te oma bändi laulma võtate? Lauljad on ikka iseseisvad staarid: ma ei saa ju Maarjat või Jassi Zahharovit lülitada ansamblisse, öelda, et nüüd esineme mingi ansambli nime all. See ei ole mõeldav... Aga uus suvetuur - juuni lõpul - tuleb nagu eelmiselgi aastal minu lauludest, teistest kui need, mis juba kõlasid eelmisel tuuril. Mul on tuntud laule varuks küll ja küll. Ja kirjutan uusi juurde. Lauljatest lisandub teistele sel suvel ka Marko Matvere. Igasuguseid väljundeid võiks vist üldse rohkem olla? Ma arvan, et ka solistidel peaks olema oma mäned¸ment nagu kollektiividel, praegu on nad jäetud kahetsusväärselt üksi. Kui ansambel NYYD, kus on vast kümmekond liiget, saab riigilt aastas toetuseks kaks miljonit, siis kus on minu kui solisti 200 000 aastas? Interpreetide Liidu juhatuse koosolekutel oleme puuduva mäned¸mendi küsimust alati kõige teravama probleemina arutanud. Me ei arva, et iga interpreedi tarvis peaks töötama üks inimene. Võib-olla jõuaks üks administraator töötada ka kümne pillimehe heaks. Üks neist teeb oma tuuri ära ja hakkab uut kava õppima, sel ajal on organisaator vaba tegelema järgmisega. Alates esimesest enda korraldatud tuurist 1997. aastal - "Klaver tuleb külla" - olen teinud kõik oma seitse tuuri üleni ise. Mõtlen välja kava idee, pealkirja, vahel ka alapealkirjad, slõugani, logod. Oma visuaalsed ideed lasen realiseerida arvutikujundajatel. Mulle ei meeldi, kui Eesti Kontsert laseb joonistada mu plakatile taas need samad ristkülikud, nagu on igal tavakontserdil. "Opera" puhul tellisin joonistuse Priit Pärnalt ja pakkusin välja ideed kujunduseks. Kui on tegemist välisartistidega, siis oskab Eesti Kontsert superhead reklaami teha - nad on sellest huvitatud. Mind aga häirib, kui mu enda arvates väga erilist kava ("Opera" pakkusin ma tegelikult festivalikontserdiks) reklaamitakse pehmelt öeldes tagasihoidlikult. Ise korraldades on mul ammu selge, millises vahekorras on reklaamile kulutatud raha ja sissetulek piletimüügist. Aga kui iga päev toimub mitu kontserti, siis iseenesestmõistetavalt vabrik nimega Eesti Kontsert ei jõua kõigile pisiasjadele võrdselt tähelepanu pöörata. Ma saan sellest aru ja ei pane (enam) pahaks. Aga mulle on efektiivsem üürida saal ja teha ise reklaami. Sel juhul ei pea ma ka oma sugulastele-sõpradele pileteid täishinnaga välja ostma, vaid võin need - enda jaoks tasuta - kinkida. Nii et praegu toidab siin ainult kommerts. Kommerts tähendab ju seda, et tegevus tasub end ära; ma ei kasutaks seda sõna negatiivses tähenduses. Püüan ka oma klassikatuure kommertsiaalseteks teha¼ Ja nii juhtus eelmisel aastal minuga see, et tänu kolmele ja poolele edukale tuurile leidsin end, iseendalegi suureks üllatuseks, üleviiduna järgmisesse klassi - keskklassi. Kas inimeste muusikaline maitse on nüüd kuidagi halvemaks läinud, kui oli nõukogude ajal? See on huvitav küsimus, ma pole selle peale kunagi mõelnud. Et miks ta, jah, nõukogude ajal nii jube polnud? Vahel autoraadiost satud kuulama mingit "Sibi-laulu" või "Normaalne-laulu". Iseenesest ju huvitavad, aga… Et vabadus rikub inimesed ära? Ei tea, mis selle on tinginud. Eks ta ole kombinatsioon erinevatest asjadest, eelkõige meediast, kelle kohustus on palju müüa ja kes selle tõttu järjest madalamatele instinktidele rõhub. Püütakse teha võimalikult paljudele. Mina teen samuti kõigile, aga mitte ükskõik mida - ma mängin klaverit, ei ropenda sinna juurde. Ma ei vägista kunsti suupärasemaks, lihtsalt vormistan ta nii, et ta võiks tunduda isuäratav. Nii et inimestel tekib vajadus muusika järele, kui neile seda kuidagi suupäraselt serveerida? Selles asi ongi, et kui ma oma tasku peal esinemise korraldan, ei saa ma mängida ainult sonaate ja panna ürituse nimeks näiteks "Klaveriõhtu". Rahvas ei tule kuulama. No mõni muidugi tuleb ka, aga vähem - majanduslik risk on suurem. Missugused on olnud ärksama publikuga kohad teie tuuridel? Kõige vähem ärgas koht on miskipärast olnud Hiiumaa. Algul publikut oli, kuid nad olid kuidagi krambis. Teine kord tuli neid hoopis vähe. Pärast seda ma seal enam ei esine. Aga mujal on võrdselt hästi kaasa tuldud. Asi pole ainult kuulajate arvus. Kui mul on üks kava ära õpitud, siis lisaks materiaalsele küljele on väga oluline ka see, mitu korda ma selle kavaga esinen: kui palju saan vaimset rahuldust selle jagamisest kuulajatega. Olgugi neid ka vahel saalis vähevõitu, mina mängin ikka maksimaalse tundepingega. Kui aga Eesti oleks Ukraina- või isegi vaid Soome-suurune, ei teeks ma ühel tuuril mitte 10-20, nagu praegu, vaid näiteks 60 kontserti ja mul oleks - isegi samade piletihindade juures - parem elu. Saaksin endale Steinway osta. Aga hetkel ostan uue kontsert-Estonia. Teie viimases kontsertetenduses "Opera" on kõike: videot, pantomiimi, seadeid. Püüan praegu esile tuua just seda, mis võiks olla mu trump: et olen korraga nii klassikalise kui ka kerge muusika pianist, helilooja ja improvisaator. Ooperi-kava rüütas vanad viisid tänapäeva. Kuidas teile tundub, kas inimestele jõuavad teie ideed kohale? Praegu lõpuks paistab, et mind on pisitasa hakatud respekteerima sellisena, nagu ma olen. Ilmselt vaadatakse: mees on varsti "viiskend" täis, mõistust ta pähe ei võta, teda parandab ainult haud - laseme tal siis pealegi olla nagu on. Varem ma sain ikka kriitikutelt hirmsasti vastu päid ja jalgu, kui julgesin midagi vabamalt teha. Kriitikul on vajadus - täiesti loomulik - ennast välja elada. Aga tavaliselt ei saa, kõik inimesed Eestis on omavahel seotud. Või siis on tegemist mingi jumaldatud objektiga, nagu näiteks Neeme Järvi. Mu elu kõige halvem kuulamiskogemus oli Neeme Järvi ja Arbo Valdma kontsert ja ometigi valisid muusikakriitikud selle üheks aasta parimaks muusikasündmuseks! Aga kui te annaksite nüüd tõsimeelse akadeemilise kontserdi? Paar viimast aastat ma tõesti ei ole üdini akadeemilise kontserdiga esinenud. Sügisel tuleb, mängin Bachi, Liszti Sonaati ja oma uut - tõsist! - muusikat. Teie puhul vaadatakse kõvasti välist külge, imid¸it. Minu imid¸ on ikka ja alati seesama, nagu Eesti Ekspress kirjutas: "Eesti muusika esiekstsentrik". Imid¸ on laiem asi, mitte ainult välimus. Sinine parukas või lehmalaiguline pintsak on lihtsalt aksessuaarid. |
||
ago |
Postitatud 2006-04-21 17:56:20. | Tsiteeri |
Unustatud on lisada intervjuu allikas. Kuna olen seda intervjuud lugenud, siis täpsustan, et eelnev "copy-paste" on tehtud ajakirjast "Muusika" http://muusika.kul.ee/2003-04_rein_rannap.html |
||
Nipi |
Postitatud 2009-08-13 23:24:16. | Tsiteeri |
Helikandjatele salvestatud looming lood kogumikel tooted |
||
Nipi |
Postitatud 2009-08-13 23:26:57. | Tsiteeri |
Kodulehekülg http://www.rannap.ee/ |
||
ago |
Postitatud 2009-11-20 20:04:26. | Tsiteeri |
Uus ja vana – moodne või vanamoodne ? Igor Garšnek 20.11.2009 Eesti kultuurileht SIRP (number 43 (3276)) Kantaadi „Ilus maa” plaadiesitluskontsert: Rein Rannap (klaver), Kosmikud, RAM, Ellerhein, Priit Volmer (bass) ja dirigent TiiaEster Loitme Nokia kontserdimajas 10. XI. Autorikontserte saab üles ehitada mitmeti: kuulajaile võib pakkuda valikkava helilooja loomingu paremikust, võib teha muusikaõhtu komponisti kõige värskematest helitöödest või siis vastupidi, piirduda vaid noorpõlveteostega (näiteks Arvo Pärdi puhul oleks see eriti huvitav!). Rein Rannap aga, võtnud appi ansambli Kosmikud, bassi Priit Volmeri ning RAMi ja Ellerheina tütarlastekoori, leidis oma rockkantaadi „Ilus maa” plaadiesitluskontserdiks Nokia kontserdimajas (sisuliselt oli see tema autoriõhtu) huvitava kompromissi: tema pani kokku uue ja vana, s.t kõige värskema ning ajaproovile auga vastu pidanud muusika. Täpsemalt siis sel kevadel esiettekandele tulnud rock-kantaadi „Taevas ja maa” ja paar tänavu valminud lugu ning vana hea „Ilusa maa” kantaadi ja aastakümnete-tagused, igihaljad Ruja laulud. Polaarsusi ühendavaks ning kontseptuaalsesse tervikusse kinnistavaks põhiteljeks oli isamaaline rahvustunne, mis väljendus mõistagi eelkõige laulutekstide valikus (Runneli, Koidula jt isamaaluule). Kui juba panna autorikontserdi kavas kokku komponisti värskem ja vanem looming, kaasneb paratamatult ka küsimus, kummale põhiliselt panustada. Helilooja maitseotsustus pole siiski ainumäärav, sest jäljed publiku kultuurimälus on üks asi ning muusiku subjektiivne (enese)hinnang sootuks teine. Heliloojal tuleb kuulajate eelistusi pisut ette aimata – ja Rein Rannapi otsus eksponeerida eredamalt just „vana hõbedat”, mitte „uut kulda” oli kahtlemata õige valik. Mitte sellepärast, et tema uued asjad oleksid kuidagi tuntavalt kehvemad kui vanad, vaid ikka seetõttu, et nii kantaat „Ilus maa” kui lood nagu „Need ei vaata tagasi” (1971) ja eriti „Eesti muld ja eesti süda” (1982) on omast, aastakümnete-tagusest kaasajast tänasesse päeva jõudnud kui isamaalise popkultuuri esimesed pääsukesed. Sellistena on need juba sümbolid ja nii neid praegu kahtlemata nähaksegi. Rannapi suurvormidest kõlas õhtu esimeses pooles tema värskeim kantaat „Taevas ja maa” (2009) ning teises „Ilus maa” (1983). Mõlemad on kirjutatud Hando Runneli tekstile, ent loomist eraldab 26 aastat, nii et kuskilt maalt on kompositsioonid justnagu sugulased, ent pole ka. Vahe on tegelikult lugude ülesehitusprintsiibis. Asja lihtsustamise mõttes kasutan siinkohal analoogiat XIX sajandi ooperimaailmast, kus kirjutati nii numbrioopereid (näiteks Verdi) kui juhtmotiividel põhinevaid läbikomponeeritud muusikalisi draamasid (näiteks Wagner). „Taevas ja maa” (esiettekanne tänavustel Tartu levimuusika päevadel) oleks selles mõõtkavas justnagu numbriooper oma 18 osaga (Rannap ise nii lavalt ütles, mina ei hakanud üle lugema). Kummaline on aga see, et ühtegi väljendusrikast meloodiat ühestki numbrist mulle meelde ei jäänud. See-eest kestvuselt lühema „Ilusa maa” (esiettekanne 1983. aasta Tartu levimuusika päevadel Urmas Alenderi, ansambli Kaseke ja Tallinna Koolinoorte Segakooriga) kompositsioonilise terviku „betooniks” on toosama, pidevalt eri konstellatsioonides korduv hittmeloodia sõnadel „Ilus, ilus, ilus on maa – ilus on maa, mida armastan …”. Selles mõttes vastab nimetatud juhtmotiiv väga hästi wagnerliku muusikalise draama läbikomponeeritusele. Kuid see selleks. Enam kui pooletunnine „Taevas ja maa” jättis mulje kui üks tõsimeelne progressive rock’i paradigmas oopus. Harmooniajärgnevuste korduvustes on seal täheldatav umbes samalaadne kontrastiprintsiip nagu Genesise suurtsüklis „Supper’s Ready” plaadilt „Foxtrot” (1971). Kuid neile järgnevustele toetuv kompositsiooniline sidusus hakkab Rannapi loo lõpupoole tasapisi murenema. Miks? Aga seepärast, et uut muusikalist materjali tuleb järjest tihkemalt peale – ei jõua ühte kujundisse veel süvenedagi, kui teine juba kukil, umbes nagu värviliste klaasikildude mosaiikide vaheldumine kaleidoskoobis. Tolle kontserdi esituslik kvaliteet oli igas mõttes heal tasemel (mida kinnitas publiku standing ovations), kuid sellel olid siiski omad plussid ja miinused. Alustan plussidest. Priit Volmeri kui meie ühe eredama ooperibassi kaasamine kantaadis „Taevas ja maa” lisas mõistagi eesti proge-rock’i suurvormile omalaadse väljendusvõimaluse. Jätan siinkohal lahtiseks küsimuse, kuivõrd efektselt helilooja selle võimaluse rakendada suutis. Teine vaieldamatu pluss on Nokia kontserdisaali akustika ja helitehnika – Tiia-Ester Loitme juhatatud kooridest ei läinud küll ükski noot kaduma. Ka Kosmikud olid selle projekti jaoks igati väljendusrikkal tasemel. Ja ega miinuseid polnudki palju. Alustuseks sellest, et „Taeva ja maa” ballaadlikes osades mõjus Kosmikute trummari Kristo Rajasaare partii kuidagi skemaatilise ja mehaanilisena, nagu lööks ta lihtsalt korralikult rütmi kaasa. Ning ballaadlikes osades veenis vokaalselt vähe ka ansambli laulja Meelis Hainsoo, kellele ilmselt sobib käredam stiil mõneti rohkem. Asjaolu, et Rannapi uued lood „Mind varja” ja „Saada eurooplaseks” (mõlema sõnad Runnelilt) on komponeeritud vana hea Ruja jälgedes, pole ei pluss ega miinus. Nooremale kuulajale võib praegune Rannap tunduda ehk vanamoodne – siin polnud ju ei sämplite ja loop’idega trikitamist ega moodsalt tihedaid, elektroonilisi industrial-rütme. Aga mis siis, praegu ongi moodne olla vanamoodne. Igatahes näitas kõnealune kontsert kujukalt, et kui Rannap peaks kokku panema uue rock-bändi, siis oma kuulaja leiaks ta kindlasti. Vahet pole, kas moodsa või vanamoodsa. |
||
Nipi |
Postitatud 2009-12-09 21:01:06. | Tsiteeri |
Piano factorissimo. Rein Rannap (ETV 1996) |
||
ago |
Postitatud 2009-12-20 20:47:11. | Tsiteeri |
ago |
Postitatud 2009-12-24 11:03:11. | Tsiteeri |
Rein Rannap, Riho Sibul, Birgit Varjun "Jõulukuul" Eestikeelsed Jõululaulud kiriku lauluraamatust: Üks roosike on tõusnud (helilooja M. Praetorius, ilmunud 1599) Rahvusvahelised Jõulu- ja kirikulaulud: Oh Holy Night (helilooja A.Adam, ilmunud 1847) Rein Rannapi uued laulud: Jõulukuul (Indrek Hirv) Rein Rannap esineb jõulukontsertidel Yamaha digiklaveritel: Tallinnas ja Tartus- uuel mudelil AvantGrand, mujal- väiksemal mudelil GranTouch. |
||
Nipi |
Postitatud 2009-12-27 12:51:01. | Tsiteeri |
„Päev on ju pikk“. Intervjuu Rein Rannapiga. 25.12.2009 Tänavu sügisel jõudis Rein Rannapi ja ansambel Kosmikud koostööl koondnime all „Ilus Maa“ plaadile legendaarne rockkantaat „Ilus Maa“ ja tema järg „Taevas ja Maa“. Küsimustele kantaatide saamisloo kohta vastas enne Riho Sibulaga jõulutuurile siirdumist Rein Rannap. |
||
Nipi |
Postitatud 2010-01-15 22:12:12. | Tsiteeri |
Rein Rannap. Kauge talve kajad (ETV 1993) |
||
Nipi |
Postitatud 2010-04-01 23:33:58. | Tsiteeri |
Tartu muusikapäevad 30: Kantaat "Taevas ja maa" (ETV 2009) |
||
Nipi |
Postitatud 2010-04-22 23:34:12. | Tsiteeri |
Mängib Rein Rannap. G. Gershwin: Rhapsody in Blue (ETV 1993) |
||
Nipi |
Postitatud 2010-06-11 23:26:27. | Tsiteeri |
Muusika väikese m-iga (ETV 1997) |
||
Nipi |
Postitatud 2010-12-20 01:06:13. | Tsiteeri |
Hitid: Hetked jäätunud valguses (ETV 2007) |
||
Nipi |
Postitatud 2010-12-26 23:50:11. | Tsiteeri |
Piano factorissimo. Rein Rannap (ETV 1996) http://etv.err.ee/arhiiv.php?id=89390 |
||
Nipi |
Postitatud 2011-03-13 01:42:14. | Tsiteeri |
Kuukiired (Eesti Telefilm 1981) |
||
Nipi |
Postitatud 2011-06-24 22:06:20. | Tsiteeri |
Carte blanche: Rein Rannap (ETV 1995) |
||
Nipi |
Postitatud 2011-08-31 00:44:41. | Tsiteeri |
Tartu levimuusikapäevad 1996 (ETV 1996) |
||
Nipi |
Postitatud 2012-12-24 02:56:57. | Tsiteeri |
ETV 25.12.2012 kell 01:15 Jäätunud valgus. Rein Rannap (Eesti, 2006). Keset mahajäetud mõisahoone ballisaali, karjuvas vastuolus ümbrusega särab kontsertklaver. Kuu kiirgab läbi akende, andes tühjale ruumile müstilise valguse. Või on see valgus hoopis pilti ja muusikasse vangistatud välgusähvatusest? Tardunud on ka kuulajad. Paigal ei püsi aga Rannap, kelle mängumaneeri sobib äikese energia hästi iseloomustama: täis üllatusi, huumorit, virtuoosseid sähvatusi. Osa palu on loodud esineja enda poolt, teised ülituttavad meloodiad on aga põhjalikult ümbertöödeldud. Mis muusikastiil see on, kuhu me ta lahterdame? Jah, stiil on ta enda oma, teiste sõnadega: tegemist on padurannapiga. Režissöör Ülle Õun, produtsent Helen Valkna. |