Hüppa sisu juurde

Ruja pillid ja instrumendid

Autor Sisu
Margus Kiis
Postitatud 2008-12-21 15:18:19. Tsiteeri

Olen suur klahvpillidehuviline ja teen otsa lahti minisüntesaatoriga, millega, ma arvan, Rannap mängis sisse "Vana auruveduri" kuulsa soolo:
http://www.youtube.com/watch?v=8qLm3ab8WT4

Toomas
Postitatud 2008-12-21 17:32:09. Tsiteeri

Väga huvitav teema. Ise pakuks, et mingil ajal käis läbi veel Hohner/Logan String Melody II. Endal see pill kodus ja orelisaund küll suht sarnane proge-Ruja perioodi kõlaga. Vähemalt nägin kuskilt, et Kappel kasutas seda 80-ndate algul Rock Hotelis. Vermona vist ikka nii võimsa kõlaga polnud, kui just ise midagi vahele ei ehitatud...

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-21 17:44:37. Tsiteeri

Kappel, vähemalt vana video järgi kasutas Vermona orelit ET6--2

http://www.vermona.de/instrumente/62_1.jpg

Ober- und Untermanual je 49 Tasten, 17 Pedaltasten
Obermanual 6-chörig,
Untermanual 3-chörig
Effekte: vibrato, percussion, repeat, reverb wow-wow,
Beseneffekt, Knieschweller
Gewicht: ca. 35 Kg
EVP: 6150,- Mark der DDR

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-21 18:34:49. Tsiteeri

Hohner Long String Melodyt
http://www.youtube.com/watch?v=P3C2rCqwF-k
kasutati vist Erkki Sven Tüüri kirjutatud loo "Avanemine"
http://www.estmusic.com/index.php?013210410921143972
lindistamisel.

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-21 19:10:49. Tsiteeri

Ruja algusaegadel kasutas Rannap tõenäoliselt seda Vermona/Weltmeister mudelit TO 200/5

http://www.vermona.de/instrumente/TO200_5.jpg

TO 200/5

Transistororgel mit 61 Tasten C -c
5-chörig 16' - 8' - 4' - 2 2/3' - 2',
Manualteilung einstellbar zwischen h und c',
Effekte: vibrato, frequenz und amplitude
percussion, repeat-percussion,
eingebauter Federhall
Register: 2 Schieberegister für Manualteilung, 9 Kippregister Formantklangfarben,
1 Registerwahlschalter, 5 Schieberegister flutes, 2 Register vibrato,
2 Register für percussion, 1 Register für Hall, 4 Kippregister Klangmixturen
durch Knieschweller einblendbar
Gewicht ca. 38 kg

Näha siin: http://static.ruja.ee/gallery/Ruja.ee.0032.png

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-21 20:01:54. Tsiteeri

Garšnek kasutas Rujas peale ühte Härmo Härmi konstrueeritud pilli programmeeritavat analoogsünti Korg Polisix
http://www.vintagesynth.com/korg/poly6.shtml
http://www.youtube.com/watch?v=bQHExlpfuEo&NR=1
millega on lindistatud ka LP "Kivi veereb".

ja alates 1987 digisünti Roland D-50

http://www.vintagesynth.com/roland/d50.shtml

Mingit Korgi mudelit mängis alates 1983 ka Rannap aga ma ei trea veel millist.

Toomas
Postitatud 2008-12-21 21:55:36. Tsiteeri

See on tervitatav, et Härmo Härmi kätetööd ka lisaks Messile jõuti mujalgi rakendada.
Arvamus Vermonast on ka kõvasti paranenud nüüd. Ise omasin Vermona Formation 2-te, ja arvasin, et Kappel pidas seda kure-v varesehäälseks, sest see oli ikka paras juust. Aga tundub, et see Vermona, mida kasutati proge-perioodil sai tulemuse mõttes superkenasti hakkama. Põnevam isegi, kui oleks mingi järjekordne hammondisaund, mis on devalveerunud süldimaigulisuse tõttu tänapäeval. Igatahes, lisaväärtus missugune minu jaoks.

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-21 23:01:40. Tsiteeri

Olen ise ka Vermonaga (oli vist ka Formation 2) katsetanud ja aparaat vajas lihtsalt kõva nupukeeramist ja reguleerimist.

Toomas
Postitatud 2008-12-22 03:07:25. Tsiteeri

80-ndatel vist mängis Rannap Farfisa Professional Duo-ga? See oli väga cool pill igatahes, alati torkas
silma, saates "Ring ümber Ruja", videos "Killud toovad õnne".

J.N.
Postitatud 2008-12-22 14:35:07. Tsiteeri

Minu kasutatud kitarrid RUJa ajal:
elektrikitarrid:
1. Jolana Star 1973 - 75
2. Musima (semiakustik) 1975 - 77
3. Maya (Gibson 333 koopia) 1977 paar kuud
4. Kasuga (Gibson SG koopia) + DiMarcio helipead 1977 - 1982
5. Fender Stratocaster + 1 DiMarcio helipea 1982 - 1987
6. Gibson Les Paul Deluxe 1987 - 88
akustilised kitarrid:
1. Musima klassikaline kitarr
2. EKO 12 string
3. Leningradi Tshapajevi tehase 12 string
4. Yamato 12 string

võimendused:
Beag 60 W + Olavi Soomre tehtud Marshalli mõõtudega cabinet 4X 12" Tesla valjukatega
+ Beag lintkaja
Peavey 50 W

J.N.
Postitatud 2008-12-22 15:08:41. Tsiteeri

Ruja kasutas 1977 - 78 lindistustel mõnigi kord Crumar Stringi, mis oli Erkki- Sven Tüüri käest laenatud. Tegi tänapäevases mõttes koledatja visisevat häält aga tollal tundus meile maailmarevolutsioonina...sest meenutas esimesel hetkel mellotroni.
Avanemine. Üle müüri, Põhi-lõuna-ida-lääs näiteks on Kappelil sellega mängitud.

Toomas
Postitatud 2008-12-22 15:27:47. Tsiteeri

Crumar on legendaarne Hohner String Melody, ARP Solina jms kõrval, ja pole tal mu meelest viga midagi. Siis oligi strings-tüüpi süntide kuldajastu, 70ndate keskpaik. Nende soojad ja helged helid on tänapäeval (kus kõik on digi) lausa haruldased.
Väga väljendusjõuline ning minu jaoks oluline tegur proge-ruja olemuse kujundamisel.
Alahinnata ei tasu kindlasti, ebays nt panevad inimesed kuulutusi, et neid pille leida.

Toomas
Postitatud 2008-12-22 15:46:31. Tsiteeri

Et kui ikka mingitest koledatest pillidest rääkida, siis mul kodus selline juust nagu Baleani elektriorel (70ndatest). Jumal tänatud, et Ruja selliseid ei kasutanud. Või Soomes toodetud jubedus Walton Excellent, mille nimi juba viitab selle võimalustele

J.N.
Postitatud 2008-12-22 17:07:13. Tsiteeri

Ruja ostis 1982 aastal Rannapile ansamblilt Apelsin Farfisa oreli ja Leslie Boxi. Ca 120 W. Pöörleva valjuhääldajaga ja puha.
See leslievidin oli hästi haruldane, pärit kusagilt 60-ndatest ja kaalus tubli 150 kg.
Hiljem kasutasin mina seda kohati koos oma Peavey Classicuga lisavõimu ja efektina.
Transamehed polnud nõus seda tassima ja nii jäi ta ripakile ja kadus lõpuks kadunud muusikariistade kosmosesse...

Toomas
Postitatud 2008-12-22 19:04:57. Tsiteeri

Et selline asi nagu see lesli üldse siia jõudis toona, on hämmastav, nagu ka selle kadumise võimalikkus...

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-23 00:22:56. Tsiteeri

Sellist mudelit nagu Crumar Strings minu teada ei eksisteeri aga küll oli 70-ndate lõpul täitsa levinud stringsünt Crumar Performer -- peamine kasutaja ... Duran Duran algusaaegadel.
http://www.vintagesynth.com/misc/crumarperf.shtml
http://www.youtube.com/watch?v=JsDLVsfoe9U

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-23 00:35:11. Tsiteeri

Farfisa Professional Duo

http://www.combo-organ.com/Farfisa/Professional/index.htm
http://www.youtube.com/watch?v=Q2CHU1-vVBw

ja leslie kõlar
http://www.youtube.com/watch?v=p5azHLwUmZ0

Toomas
Postitatud 2008-12-23 04:15:32. Tsiteeri

Ruja tegutsemisaja jooksul vist ühtegi Moogi läbi ei käinud? Vaatasin Synopsise ümbriselt, et
Garshnek kasutas päris muljetavaldavat pilliparki: Minimoog, Prophet 5, Roland Jupiter 8. Aga jah, Ruja ajaks piirdus ta vist nendega, mis siin teemas eelpool nimetatud.
Palju neid Jupiter 8-d üldse siinmail oli, Grünberg kasutas ühte, Radar.. Veel keegi?
Kui palju sellised suured pillid üldse ringi tiirlesid bändide vahel, võimaluste piires vist ikka oldi varmad laenutama, kui salvestusel vaja läks näiteks?

Toomas
Postitatud 2008-12-23 06:33:43. Tsiteeri

Hmm jah, see Korg, mida Rannap kasutas, on näha siin:
http://static.ruja.ee/gallery/Ruja.ee.0076.png

J.N.
Postitatud 2008-12-23 09:08:17. Tsiteeri

See Korg, mis pildile on jäänud, pole siiski Rannapi ega Ruja kasutuses. 1983 aasta viimastel päevadel salvestati TPI klubis ETV aastavahetuse programmi ja seal esines ikka palju eesti pop ja rockbände. Mängitakse esimest ja viimast korda livena minu lugu Totaalne Mehhaanika ja Rein Rannap on koos RUJAga viimast korda laval. Küllap see pill kuulus minu mäletamist mööda Mahavokile. Rannap mängis selles loos orelit. (Farfisa) RUJA ja Tõnis Mägi bändi tehtud lood ärritasid tolleaegset raadio- ja telefüürer Allan Kullastet sedavõrd, et keelati ära kogu programm ja eetrisse läks mingi sodi vanadest Horoskoobi aegsetest estraadilauludest. Totaalse Mehhaanika tekst sisaldas ka fraasi: "Kui oled muidumees, siis lihtsalt perse keri!." Nii, et sõnum jõudis kohale...

Alar Sudak
Postitatud 2008-12-23 11:47:58. Tsiteeri

Totaalset mehaanikat mängis Ruja ka 1985 suvekontserditel. Mäletan seda sellepärast täpselt, et see oli mu tolle suve lemmiklugu.

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-24 14:04:48. Tsiteeri

Seda totaalset mehaanikat salvestatud pole?

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-24 14:19:55. Tsiteeri

Legendaarne 70-ndate kosmiline pill Prophet 5
http://www.vintagesynth.com/sci/p5.shtml
http://www.youtube.com/watch?v=qhHbx34-kGE

ja arheotüüpne 80-ndate sünt Roland Jupiter 8 (kujutatud ka Radari esimese LP kaanel ja sama oluline onta ka selle plaadi kõlapildis)
http://www.vintagesynth.com/roland/jup8.shtml
http://www.youtube.com/watch?v=0XxnPH5qahY
olid Linnahalli stuudio varustuses. MiniMoog oli E S Tüüril.

Alar Sudak
Postitatud 2008-12-26 09:35:05. Tsiteeri

Linnahalli stuudio varustuses.

Linnahallis stuudio varustuse kohta liikus pärast Linnahalli avamist linnalegend, et tehnika olla olnud viimase peal.
Abba helimehed olla sattunud Linnahalli ja olnud salvestustehnikat nähes suures imestuses, öeldes, "me oleme loomulikult kõiki neid asju näinud, aga me pole näinud, et kõik need asjad ühes ruumis koos on!"

Kas see lugu võiks ka tõsi olla, ei oska öelda.

J.N.
Postitatud 2008-12-28 19:59:05. Tsiteeri

No see lugu, Alar, kuulub nüüd ikka linnalegendide hulka. Paljud välismaalased, kes 80-ndatel Eestit väisasid - olid kõik kas ABBA või siis Led Zeppelini helimehed ja stage-managerid jms.
Polnud see Linnahalli kola midagi erilist. Täiesti elementaarne valik. Muidugi võttis Koit Saarmäe parima, mis selle raha eest oli võimalik Soomest tellida. Kidra- ja bassivõimud olid ikka ekstra sitt valik. Mingid 50 -60 W Music Mani ja Peavey combod. Muidugi, Marshall ja isegi Mesa, mis juba siis ka olemas olid - oleks olnud räigelt kallis.

Margus Kiis
Postitatud 2008-12-30 02:56:48. Tsiteeri

Kosmikute lauljalt Hainzilt sain just teada, et vähemalt paar aastat tagasi oli Prophet 5 Linnahalli stuudios täiesti olemas ja korras . Ja--ohhoo-- üks leslie orelikõlar seisnud seal.

Paul
Postitatud 2008-12-30 20:19:14. Tsiteeri

Kuidas kitarri efektiplokkidega oli? Ehitati ise või sai miskit vinget piiri tagant?

J.N. to Paul
Postitatud 2009-01-01 12:54:16. Tsiteeri

Ma pole kunagi, isegi ajal kui kitarrid olid pehmelt öeldes juustud - kasutanud eriti efektiblokke.
Eks muidugi ka selle pärast, et raha ei olnud piisavalt - õiged asjad maksid tol ajal ka väga palju ja kodukootud asjade vastu puudus jällegi minupoolne usaldus.
Teiselt poolt sain ma juba tollal aru, et õige sound peaks tulema ikka heast pillist ja heast võimust.
Päris RUJA algusaegadel kasutasin ma mingit Urmase sõbra tehtud fuzzi - aga see oli ikka väga jube sound, mis sealt välja tuli ja ma loobusin ruttu. Sellise spetsiifilise "overdrive" soundi sain ma kätte BEAG - võimu lihtsalt peaaegu põhja keerates. Ma muidugi vaatasin kuides näiteks Andres Põldroo oma soundi kätte saab - ja ka tema ei kasutanud "Ornamendi" aegadel mingeid erilisi blokke. BEAG-d üle tüürides sai sellise pseudo- Marshalli soundi kätte küll - tegemist oli siiski täislampvõimuga. Ka tämbrisätungid olid huvitaval kombel enam vähem samad, mida ma praegugi kasutan Marshallil.
B - ca 3-4, MID - ca 7, treble - ca 2 - 3 (precencet BEAG-l polnud) -
Mul oli ka BEAG lintkaja ja pärast veel mingi nikerdis - Tesla vist. See oli selline ehtne ja uhke delay tekitamise riist, tõsi küll . kasutada oli teda ebamugav - footswitchi ei olnud.
Kusagil 70-ndate keskel - teisel poolel hakkas ka siinmail liikuma Electroharmonixi ja MXR - asju.
Margus Kappel kasutas näiteks oma Wermona oreli kitsehääle poleerimiseks EH Small Stone-i.
Mäletan, kuidas laenasin kord Andres Põldroo käest kaks Electroharmonixi blokki ühe Tartu kontserdi tarbeks- Electric Mistress (flanger) ja Black Finger ( see oli midagi attack equalizeri taolist) Tulemus oli jube - ja mul kadus igasugune isu neid asju edaspidi kasutada. Põldroo ka ei kasutanud...
Mingil ajal (ca 1977) sain omale MXR - i Dyna Compi ja sama firma Phase 90.( seda vidinat kasutasid samal ajal ka Steve Hackett ja Jimmi Page) Need oli küll head asjad ja sellise delikaatsema soundiga. Phaserit kasutasin mäletamist mööda küll ainult 12- stringi jaoks. Sel ajal oli phaserid-flangerid Eestis tõeline trendivärk ja iga kolhoosi- ja süldibändbänd pani neid kohe mitu tükki järjestikku. Tegi soundi uduseks liraks ja ajas mind hoopis iiveldama. Vihkan seda effkti tänase päevani.
Kui sain endale Peavey Classicu kidravõimu 50 W ( 1981) - siis loobusin üldse muudest effektidest.
Peavey combo sisaldas kaja, migit sitta phaserit(mida ma ei kasutanud) ja kahte kanalit - clean ja overdrive. Tänapäevases mõõtkavas oli ta muidugi väga kehv võimuke aga tol ajal oli see täielik luksus.Läks mulle maksma 4000 rubla (Lada auto maksis 5000) Jaanus Kärner (olgu muld talle kerge...) orgunnis selle kirikuringkondade kaudu. Ain Vartsil oli samasugune.
Kusagil 85 - 86 aastal oli mul Bossi Chorus, (mida ma ei kasutanud eriti) Overdrive ja mingi analoog - delay, ( ma ei mäleta isegi firmat) mille sain Ungari pillimeeste käest Mari ANSV-s kahe pudeli viina eest. Overdrive kasutasin põhiliselt boosterina, st. drive oli nullis ja volume oli ca kell 14:00 - peal. Teen seda ka tänapäeval ja pole leidnud paremat boosterit, kuigi olen proovinud mitmeid. Hoiatan tänapäevase MXR- eest - see on täielik saast...ja ei oma midagi ühist 70 ndate firma kvaliteediga. Ma kardan, et neid tehakse tänapäeval kusagi Indoneesias või teab kus pilusilmade karuperses.
Ajal, kui mängisin In Spes (1980 - 1982) - oli mul kasutada üks esimesi analoog - octavereid - Mu-Tron Octave devider.
See tegi väga isast häält ka kidra taga kuigi oli vist mõeldud hoopis bassile. Kasutasin seda vidinat ka RUJA mängudel kuni selle Erkki-Sven Tüürile tagasi andsin ja edaspidi mõni kord lindistusteks laenasin. Näiteks Roostevaba maailm on sellega mängitud, Mammut, Meie elu, Siin olen sündinud jms.

Kokkuvõtlikult jään enda põhilise tõekspidamise juurde - hea sound peab tulema heast pillist ja heast võimust. Ja esiteks muidugi mehest, kes neid kasutab...ja ma ei ütle, et mina kuidagi eriti hea olen.

J.N.
Postitatud 2009-01-01 14:33:33. Tsiteeri

Veel kidraeffektidest...mul on täna tubli aastavahetuspohmell ja seetõttu olen ma jutukas.
/0-ndatel tehti nn järele ka Eestis kidraeffektiblokke.
Olavi Soomre, kes oli tol ajal TPI helistuudio sheff tegi mulle mingi Electroharmonixi phaseri või oli see flangeri koopia, mida ma tänu 400 rublale, mis ma selle eest maksin, üritasin isegi kasutada. Pettumus oli totaalne ja see karbike lõpetas oma elupäevad kirve all kui mul järjekordne vihahoog peale tuli.
Samas tegi Soomre mulle Marshalli mõõtudega ja 4 Tesla valjukaga kasti, mis andis päris head ja hästifokusseeritud laksu koos BEAG kidravõimuga. (muidugi tolle aja mõõtkavas). Siis oli veel selline vennike nagu Stecker, kes tegi hulganisti Electroharmonixi overdriverite, kompressorite ja phaserite-flangerite koopiaid, mida siis paari-kolmesaja rubla eest kohalikele kergeusklikele kidrakangelastele maha müüs. Mind tal haneks tõmmata ei õnnestunud aga mõlemad MXR -i originaalefektid - Dyna Comp (kopressor aga selline tundlik ja dünaamiline) ja Phase 90 - ostsin ma just tema käest.
Läks ikka kõvasti aega, et aru saada elementaarsest tõest - kidravõimu tugev helirõhk( kõik Peavey, Music Mani ja muu sellise saasta combod olid kõva helirõhuga) - on üldsoundile kahjulik. Nagu mingi terav nõel torkas see alates saali 3 ndast reast bassid ja kandvad keskmised kaotanud sitanikerdis üldsoundist välja. Naljakas, et tugevat helirõhku peeti tollal mingiks "müügiargumendiks" - sic!
Andres Põldrool oli 80-ndate alguses Peavey Deuce 120 W combo ja see oli küll väga hea soundiga, sest seal sees olid 2 X Black Widow valjukad, mis olid madala helirõhuga.
Marshall on ka väga madala helirõhuga, seetõttu saab temaga laval kõvasti lajatada ja hästi vajadusel tagasisisidesse ajada - samas ei torka ta normaalse suurusega saalis üldsoundist nõelana välja. No vot...

Paul
Postitatud 2009-01-01 20:36:48. Tsiteeri

Aitäh põhjaliku vastuse eest

Paul
Postitatud 2009-01-01 23:53:14. Tsiteeri

Laia rakendust kitarrikõlades leidis ka mingisugune volume pedal läbi aastate ?

Offtopic: Kuulsin Põhi-Lõuna-Ida-Lääs live versiooni, mis Ruja mängis saates "Iltatähti". Kitarr läks kohati üsna käredaks, plaadil kõlab see lugu palju tagasihoidlikumalt. Ka Alender võttis selles lives kõrgeid kohti. Väga võimas esitus oli, nii võrreldes selle saate teiste esinejate, kui kuulates nüüd, 30 a hiljem. Mingi Ruja live plaadi võiks keegi kunagi kokku panna küll. Häbenemiseks ei ole põhjust!

J.N.
Postitatud 2009-01-02 14:09:10. Tsiteeri

Jah, volume pedaal on mul kasutuses olnud alates ca 1975 aastast, kui "Protsessi" instrumentaallugudes oli vaja sellist viiuli või tshello sarnast soundi.
Alguses sai volume pedal tehtud mingist vana oreli pedaalist, kuhu sai Musima tugevuspotekas, mis kitarrilt sai maha krutitud sisse pandud. Nende pedaalidega oli omal ajal paras jama, kuna vene potekad hakkasid ruttu krõbisema. Steve Howe on tihti kasutanud volume pedali aga ka mingit spetsiifilist attack equalizerit, millega saab kiiremini mängida. Ain Varts tegi mulle korraks mingi metallmediaatoriga ühendatud atakieemaldaja - aga see lõi dünaamika segi ja seda ei saanud pro kasutada. Volume pedal on ka muidu kasulik vidin - sellega on hea hoida mängu üldpildis dünaamilisena.

Margus Kiis
Postitatud 2009-01-02 18:25:46. Tsiteeri

Seda "Iltatähti" "Põhi-lõunat" ma pole ammu näinud aga mäletan, et Kappel mängis klaveri asemel ühte väikest klahvpilli, mis tegi justkui klavessiini häält. Oli see Vermona E-Piano?
http://www.vermona.de/instrumente/piano_gr.jpg

Offtopic: samas saates samas loos mängis 12-keelset kitarri keegi pikajuukseline noormees, kes nägi välja nagu E-S. Tüür?

Toomas
Postitatud 2009-01-02 19:55:14. Tsiteeri

E-piano see ei saanud olla. Taaskord, E-piano mul kodukasutuses , ja Kappeli mängitu ei olnud ei välimuselt ega kõlaliselt sarnane.

Offtopic: See pikkade juustega hipitüüp tekitas endaski küsimusi. Igatahes mõjus ta enda lahedalt loiu olekuga sellises saates päris värskendavalt.

J.N.
Postitatud 2009-01-03 15:52:28. Tsiteeri

Kappel mängis "Iltatähtis" mingi klavineti taolise riistaga + enda Wermona orel, niipalju kui ma mäletan - aga käigus võis olla ka Crumar String, seda enam , et 12 -stringi mängis tõesti Erkki- Sven Tüür.
Ma ei mäleta, miks Margus ise 12 - stringi ei tahtnud mängida, nagu ta seda tavaliselt selles loos tegi. Selle saate salvestamise ajal valitses tõeliselt närviline ja paranoiline õhkkond, mis andis tulemuses ka tunda. Alender oli eriti liimist lahti ja nägi välja nagu riidepuu alla neelanud kurb algaja. Bändi sunniti mingil arusaamatul põhjusel lugu 1,5 min. lühendama, mis tegi mind vihaseks ja ebakindlaks. Me ei jäänud tulemusega absoluutselt rahule. Lugu salvestati esimese võttega peale lühikest proovi. Rujasse suhtuti selle saate kontekstis nagu veidrasse anomaaliasse sovjeetliku estraadi paraadil. Mul on tagantjärele seda salvestust piinlik vaadata. Paar päeva enne seda mõnitati mind sõjaomissariaadis ja sunniti juuksed maha ajama, mis mind veelgi ebakindlamaks tegi...

Toomas
Postitatud 2009-01-08 09:01:20. Tsiteeri

Muide, üks helinäide ka Kappeli phase-saundist, kui ta mängis selles jazz-kvartetis juba, on leitav
sealt (salvestise kvaliteet pole hea)

http://www.tirilirik.blogspot.com/

Janar "Karvik"
Postitatud 2009-01-08 21:47:07. Tsiteeri

Ma siin lugesin neid postitusi ja kitarridest ja klahvpillidest on väga palju juttu aga ega keegi ei tea mis basskitarre näiteks Tiit Haagma kasutas?

Margus Kiis
Postitatud 2009-01-11 23:56:36. Tsiteeri

Nagu näha
http://static.ruja.ee/gallery/Ruja.ee.0068.png

kasutas Crumarit ka Garshnek.

Madis
Postitatud 2009-01-20 21:33:13. Tsiteeri

Sellist mudelit nagu Crumar Strings minu teada ei eksisteeri

Stringman oli see kast

Oksana to Janar
Postitatud 2009-02-22 20:26:04. Tsiteeri

Tiit Haagma esimene bassgitarr oli tehtud vanaisa viiulist. Mängis siis sellega Varjudes.
Rujas:
Bulgaarias tehtud Orfeus violin-shaped bass (saatsin pildi administraatorile). Põldroo Andresele ei meeldinud see pill ja ta hankis kuskilt elektroakustilise Kent'i. Tundus jube kallis aga oli väga hea. Toomas Urbi kaasaitamisel müüs Odessas maha.
Vahepeal tuli laenata gitarre Peeter Kirss’i ja Peeter Käer’i käest.
Pärast seda mängis Ida Sakamaal valmistatud Musima’ga. Kuna nad tundusid nõrgad, siis Tiit ehitas ise pille (saatsin pildi). Pilli kuju valis Yes'i bassimängija Chris Squire pilli järgi. Tema mängis Rickenbacker'iga.
Siis ostsis parema pilli millega mängis lõpuni - Fender Precision... Müüs selle Apelsinile ja edasist saatust Tiit ei tea.

Kokkuvõtteks Tiit ütles, et üks parimaid pille elab Priit Kuulbergi kodus. Tema pilliga oli Tiidul au mängida Ruja viimasel kontserdil.

Lillak
Postitatud 2009-05-09 09:51:02. Tsiteeri

Mis trummid sel ajal Rujas kasutusel olid?

Märt
Postitatud 2009-06-24 22:06:57. Tsiteeri

Kuulates siin pleieris lugusid, tunduvad kidra soundid päris huvitavad. Päris raske uskuda, et effekte ei kasutatud eriti. Soolod päris heade sügavate soundidega ning toovad loo iseloomu ilusti esile. Kas salvestuste sound ja livede kirda sound oli tol ajal väga erinev? Olen ise vaikseltviisi traadivenitaja ning üritan alati nuineljaks, et live ajal lugu suht sarnaselt salvestatuga kõlaks. Sündimehi paneb see päris tihti muigama................[:dance:]

J.N. to Märt
Postitatud 2009-06-25 20:12:16. Tsiteeri

Ma pole kunagi kasutanud salvestustel midagi peale kaja, delay ja mingil ajal (1982 - 1985)
octaveri. Lives veel boosterit. See on kõik. Igasugused phaserid, flangerid, chorused ja simulaatorid olid ja on välistatud. See on olnud isegi teatud põhimõtteline küsimus.

Märt
Postitatud 2009-06-25 22:52:03. Tsiteeri

Millised võimendusi kasutati basskitarriga läbi aegade Rujas? Olen ise Vermonade jms juradega bändi teinud kooli ajal, sealt ei saanud isegi süldimuusika tarbeks rahuldavat bassisoundi kätte. Ning kui arvestada, mis maksavad head bassivõimu täna, võis tollal hea bassi soudi tekitamine paras pähkel olla.

J.N. to Märt
Postitatud 2009-06-26 12:02:16. Tsiteeri

Bassivõime on olnud igasuguseid: BEAG, Tesla, Fender Bassman, Peavey erinevad mudelid, isegi Ampeg oli mingil ajal 80-nendatel. Ma kitarrimängijana ei mäleta väga täpselt, kes millega mängis...

Marten
Postitatud 2010-03-01 09:23:09. Tsiteeri

Tere,
Kaevan jälle vana teema üles. Omalt poolt oleks veel väike küsimus Jaanusele kidrasaundi kohta.
Nimelt CD kogumiku Parandamatu plaadi peal lood Tsepeliini Triumf ja Nii vaikseks kõik on jäänud ning nende kärisevamad kidrapartiid - mulle kangesti tundub, et seal on vahel ikka mingi konkreetne fuzz või isegi mõni Roger Mayeri Ocatavia moodi asi. Kas äkki on tegemist selle sama jubeda Urmase sõbra tehtud fuzziga millest hästi korra juttu oli?

Isiklikult mulle see kõla just väga meeldib ja üks üsna tundud mees kasutas tegelikult midagi väga sarnast - Hendrix ja näiteks tema pala Purple Haze. Kui ma ei eksi, siis seal on just kasutatud mõnd varasemat Octavia mudelit, mis koos Hendrixiga välja areneski. Kuna endal sama karp kodus olemas, siis hakkas väga huvi pakkuma.

tänud,
Marten Vill

J.N. to Marten
Postitatud 2010-03-22 12:19:11. Tsiteeri

Tänan huvitava küsimuse eest! Tspeliini triumfi ja Nii vaikseks... kidrapartiid mängis linti RUJA esimene kidramängija Toomas Veenre. Mina olin siis veel nii noor, et isegi ei näinud teda mängimas. Ta oli üks esimesi eesti traadimehi, kellel oli mingi välismaa pill. Sell jubedat kärisevat häält tegeva fuzzi kohta ei oska ma midagi öelda. Põldroo mängis Tsepeliini triumfi juba kõva ja puhta soundiga lihtsalt BEAG võimu üle tüürides a la Marshall. Roger Mayeri Octavia kinkisid Led R liikmed mulle paar aastat tagasi sünnipäevaks. Sellel kolme nupuga aparaadil oli minu jaoks ainult üks talutav sound - kui drive oli maha keeratud ja teised kaks nuppu põhja keeratud.
kinkisin selle asjanduse edasi Laur Joametsale, kelle erihuviks on Jimi Hendrix. Loodetavasti läks asja ette... See riist oli minu jaoks talumatult ühehäälne, ei ma saan aru küll, et väga vintage ja puha - aga näiteks Riho Sibul kasutab seda oma psühhedeelsetes otsingutes aeg ajalt täiesti efektiivselt.

Andrus
Postitatud 2011-01-08 18:05:38. Tsiteeri

Nagu näha
http://static.ruja.ee/gallery/Ruja.ee.0068.png

kasutas Crumarit ka Garshnek.

Nagu Garšneki raamatust selgub, oligi see tema pill. Ja mark peaks olema hoopis Crumar Multiman-S: http://www.flickr.com/photos/stillnovo/2533251013/

Andrus
Postitatud 2011-01-08 18:06:03. Tsiteeri

Nagu näha
http://static.ruja.ee/gallery/Ruja.ee.0068.png

kasutas Crumarit ka Garshnek.

Nagu Garšneki raamatust selgub, oligi see tema pill. Ja mark peaks olema hoopis Crumar Multiman-S: http://www.flickr.com/photos/stillnovo/2533251013/

margus kiis
Postitatud 2011-11-29 05:17:14. Tsiteeri

Avasin teem veidi vigase infoga.
Mikk Targoga raalisime välja, et Rannap kasutas "Auruveduri" lindistamisel hoopis sellist haruldust
http://www.buchla.com/historical/music_easel/music_easel.html

Buchla Music Easel -- kes küll võiks mäletada, kuidas USA väikefirma veider riist Eesti Raadiosse sattus???

J:N:
Postitatud 2011-11-29 07:54:39. Tsiteeri

See vigur toodi kusagilt Eesti Raadiosse ja Aarne Vahuri, kes oli raadiomajas tilulilumuusika alal suur ülemus, andis siis selle Rannapile Auruveduri lindistuseks ja mäletamisi ka üheks RUJA TPI kontserdiks kasutada.
Tegi kitse häält ja oli papist klaviatuuriga. Küllap maksis 100 dollarit.

margus kiis
Postitatud 2011-11-30 11:23:09. Tsiteeri

Ohjah... OK, ma seletan. Tegemist on ühe esimese portatiivse süntesaatoriga üldse (esiviisikus kindlasti MiniMoogi, EMS Synthi AKS järel). Tegemist on väga novaatorliku süntesaatoriga, nimelt esimene vahetatava mälukandjaga selline. Settinguid sai salvestada spetsiaalsetele kaartidele, mida sai vahetada. Peetakse paremaks, kui EMS Synthi AKS, mis oli Brian Eno ja Pink Floydi lemmikinstrument.
"Papis klaviatuur" oli Buchla trademark, sensorid reageerisid sõrmedes ringlevale elektrile. seda klaviatuuri kasutati ka suurtel pillidel.
Praegu on neid väga vähe alles jäänud. Omal ajal uuena ta kindlasti 100 taala ei maksnud. EMSi sündid, mida peeti odavateks, maksid 500 dollarit, Buchla omad olid kindlasti kallimad.
Kitse häält tegi ta sellepärast, et selliselt te nupud lihtsalt sättisite. Eks analoogsüntesaatorite opereerimine ongi omaette kunst, omajagu keeruline ja vastavat pühendumist ning tunnetust nõudev. Eriti kui sündil pole pre-settinguid.

Johnc273
Postitatud 2015-04-10 11:19:37. Tsiteeri

Nice read, I just passed this onto a friend who was doing some research on that. And he actually bought me lunch as I found it for him smile Thus let me rephrase that Thanks for lunch! dkgakakdbdke

Vasta & Uus teema